Vaasan keskussairaalan nettisivuilla toimiva chat-palvelu aukeaa nyt tuntia myöhemmin eli kello 9 arkiaamuisin. Asiakkaiden kysymyksiin chatissa vastaa sairaalan oma sairaanhoitaja.

Tietosuojan vuoksi chat-palvelussa ei voida käsitellä asiakkaiden hoitoa koskevia asioita tai ajanvarauksia. Näissä kysymyksissä asiakkaat ohjataan ottamaan suoraan yhteyttä hoitavaan yksikköön.

–Vastaamme yleisiin kysymyksiin koskien sairaalan käytäntöjä. Esimerkiksi joskus on kysytty arkiston yhteystietoja tai siitä, saako tukihenkilö tulla synnytykseen mukaan. Chat on siis yksi asiointikanava, jossa etsimme jo saatavilla olevan tiedon asiakkaan puolesta, keskussairaalan potilasasiamies ja sairaanhoitaja Sari Mäkinen täsmentää.

Mikäli kysyttävää olisi koronaan liittyen, kannattaa ensin tehdä oirearvio osoitteessa Omaolo.fi ja noudattaa sen antamia toimintaohjeita. Chat-palvelussa ei siis anneta esimerkiksi koronanäytteenottoon aikoja, vaan niissä asioissa ollaan yhteydessä oman kotikunnan terveysasemalle.

18.12.2020 redaktion_toimitus