• auttaa kysymyksissä, kun on kyse potilaan oikeuksista
  • antaa neuvoja, miten potilas voi edetä valitusasioissa, kun on kyse kohtelusta tai hoidosta
  • neuvoo ja auttaa muistutus- ja potilasvahinkoasioissa

Mikäli olet tyytymätön tai jos hoidon suhteen on jotain epäselvää, on hyvä keskustella asiasta lääkärin tai hoitohenkilökunnan kanssa hoitoyksikössä. Useimmat asiat voidaan selvittää nopeammin siellä, missä ne ovat tapahtuneet. Mikäli asia ei selviä, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Potilasasiamies ei ota kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin eikä siihen, onko hoidossa tapahtunut potilasvahinko.

Suojaamattomassa sähköpostissa ei ole suositeltavaa lähettää arkaluonteista ja salassa pidettävää tietoa, sillä tähän tarkoitukseen olevia suojauksia ei ole VKS:n käytössä.

Sähköposti: potilasasiamies@vshp.fi

 

15.8.2016 potilasasiamies